مُدهای جدید برای هم‌دردی با مجاهدین در فیس‌بوک و بالاترین

Friday, April 08, 2011


شیوه‌های مختلف هم‌دردی با قربانیان اردوگاه اشرف و اعضای سازمان مجاهدین خلق در سایت‌های فیس‌بوک و بالاترین از این جهت جالب‌اند که اگر آن‌ها را کنار هم بگذاریم می‌توانیم فراتر از سنجیدن جایگاه این سازمان در ذهن اهالی فیس‌بوک و بالاترین، بخشی از محاسبات و معاملات و سرمایه گذاری‌های سیاسی و تصورِ افراد و گروه‌های مختلف را هم ببینیم. از همه مهم‌تر می‌توانید ببینید الان در عالم سیاستِ فیس بوکی چی مُد شده. اصرار دارم بگویم «مُد» نه «مدل».
به چند نمونه از این مُدها توجه کنید:

مُدِ سگ‌خور:
من سبزم. هیچ اعتقادی هم به روش‌ها و سیاست‌های سازمان مجاهدین خلق ندارم. اگه الان خانواده این جا نبود فحش ناموس هم می‌دادم بهشون ولی به نظرم حقوق بشر برای همه‌ی آدم‌ها باید یکسان باشه حتی اگه عضو سازمان مجاهدین خلق باشن که من باهاشون خیلی خیلی مخالفم و به نظرم اینا در شرایط عادی یه مشت جنایت کار بیش نیستن.

مُدِ من خیلی نایسم:
کشتن یک انسان برابر با کشتن همه‌ی آدم هاست.  این یک تراژدی بود و ما نباید در مقابل این جنایت سکوت کنیم.

مُدِ نزول اجلالِ همایونی:
من اعلام می‌کنم حمله‌ی نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف و کشتار ساکنان آن محکوم است و من آن را در صفحه‌ی فیس بوک خودم واسه اد لیستم و کل جهان محکوم می‌کنم.

مُدِ روزنامه نگارِ مستقل:
حملۀ نیروهای عراقی به ساکنان اردوگاه اشرف هشت کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. رابرت گیتس به دولت عراق گفت خشونت اصلا قشنگ نیست. در حالی که برخی از رسانه ها به ارتباط افشاگری سازمان مجاهدین خلق از فعالیت های هسته ای ایران با این حمله اشاره می کنند برخی دیگر نیز از نقش داشتن رهبران این سازمان در حمله به اردوگاه اشرف می گویند. این لینک را هم بخوانید گزارش خوبی دارد.

مُدِ مجاهد-مخفی:
به‌خاطر انسانیت اخبار اشرف را نادیده نگیرید. رای مثبت شما طرفداری از سازمان مجاهدین تلقی نمی‌شود. قول می‌دهیم. حتی شما دوست عزیز.

مُدِ عمرا برم سرِ کار:
بالا بری پایین بیای کار کار خود مریم و مسعود بود.

 مُدِ بچه زرنگ:
دوستان توجه کنید اگرچه همدردی با کشتار انسان از هر نوعش، حتی مجاهدین خلق کاری انسانی است اما دقت کنین یه وقت با رای مثبت دادن به یه سری لینک ها در مورد کمپ اشرف باعث نشیم جنبش رو به همکاری با سازمان مجاهدین خلق متهم کنن. برای فالس نیوز و کیهانِ شریعتمداری خوراک درست نکنیم.

 مُدِ آ نگا کنین من بی طرفم گفته باشم ها:
ویدیویی از حمله ی پلیس دولت عراق به ساکنان اردوگاه اشرف.

مُدِ جهت استفاده در مواقع ضروری:  
درگیری میان نیروهای عراقی و ساکنان اشرف

مُدِ شور چریکی:
سلام بر اشرف، سلام بر مجاهد. نابود باد رژیم کثیف ولایت.

 مُد ائتلاف با همه واسه روز مبادا:
کشتار انسان های ساکن کمپ اشرف از نظر حقوق بشری و انسانی و حقوق بین‌الملل محکوم است.

Balatarin Donbaleh Mohandes Delicious Digg Stumbleupon Furl Friendfeed Twitter Facebook Greader Addthis to other Subscribe to Feed

1 نظرات:

Khalehkaty said...

شوخی‌ کردن رو دوست دارم، خندیدن رو دوست دارم... ولی‌ بازی کردن با چنین موضوعی... نمیدونم، شاید من تلخ و پیر شدم... این نوشته به دلم ننشست. عکس ها، دیدن صورت آدم‌ها در حال درد کشیدن، مردن، میل به خندیدن رو در من از بین می‌‌بره... فکر نمیکنم حتا دیدن سران جمهوری اسلامی در این وضعیت منو به خنده بندازه، چنانچه، صحنه اعدام صدام حسین، یا در اومدنش از توی سوراخ، در من اصلا احساس شعف ایجاد نکرد

Post a Comment