تجمع اعتراضي ايرانيان براي لغو حكم اعدام حبيب الله لطيفي درمقابل سفارت ايران در پاريس

Saturday, December 25, 2010


عکس‌ها از: مریم اشرافی

جمعى از ايرانيان مقيم پاريس برای اعتراض به حكم اعدام حبيب‌الله لطيفی در مقابل سفارت ايران در پاريس تجمع كردند.

شش تن از تحصن‌كنندگان برای لغو شدن حكم اعدام وى دست به اعتصاب غذا زده و خود را با زنجیر به نرده‌های سفارت ایران بستند.
نام‌ شش تنی که از میان تجمع‌کنندگان برای زنجیر شدن به نرده‌های سفارت داوطلب شدند عبارت بود از : بابک اکبری فراهانی، صباح نصری، آرش زمانی، امیر اردلان، علی شاکری و داود آزاد فر.
پس از حدود 45 دقیقه پلیس در محل حاضر شد و بلافاصله از تحصن‌کنندگان خواست تا از کسانی که خود را به نرده‌ها زنجیر کرده بودند فاصله بگیرند. ابتدا پلیس به چند متر فاصله رضایت داد. رفته رفته از تجمع‌کنندگان خواستند تا فاصله‌ی خود را از سفارت بیشتر کنند و آن‌ها را تا سر چهار راهی که سمت راست سفارت بود پس راندند.
پلیس مانع فعالیت عکاسان شد و به طور مشخص از مریم اشرافی، یکی از دو عکاسی که در محل بودند خواست تا کارش را متوقف کند. البته کار به همین جا ختم نشد و یکی از پلیس‌ها از او خواست تا کارت خبرنگاری‌اش را نشان دهد و با این که این عکاس کارتِ خود را به پلیس نشان داد باز هم مانع از ادامه‌ی فعالیت او شدند.
پس از آن که فاصله‌ی تجمع‌کنندگان، از کسانی که خود را به زنجیر کشیده بودند زیاد شد، پلیس با قیچی‌های آهن‌بُری بزرگ زنجیرها را پاره کرد و  شش تنی را که خود را به زنجیر کشیده بودند وادار کرد تا محل را ترک کنند.
تجمع کنندگان از پلیس پرسیدند که آیا می توانند اعتصاب و تحصن خود را در یکی دیگر از اماکن عمومی نزدیک به آن محل ادامه دهند و پلیس هم پاسخ داد باید برای این کار به اداره‌ی پلیس مراجعه کنند و مجوز بگیرند.
پلیس در پایان از تجمع‌کنندگان خواست تا متفرق شوند و جمع حاضر نیز پس از رسیدن شش تنی که در حلقه‌ی افراد پلیس بودند و با رسیدن زمزمه‌هایی از خبر خوش لغو مقطعی اعدام حبیب‌الله لطیفی به خانه‌های خود بازگشتند.

بامداد یک‌شنبه پنجم دی 1389

Balatarin Donbaleh Mohandes Delicious Digg Stumbleupon Furl Friendfeed Twitter Facebook Greader Addthis to other Subscribe to Feed

1 نظرات:

هژیر said...

پس چی شد این عکسا؟

Post a Comment